2012. június 2., szombat

Májusban megérkezett a SharpDX v2.1


Mostanában nem sok időm volt foglalkozni a számítógépes grafikával, de remélhetőleg később újra tudok rá szakítani egy kis időt. Addig is egy fontos hír a menedzselt DirectX világból. Nem is olyan régen írtam már pár gondolatot a SharpDX-ről, mint egy új és ígéretes menedzselt DirectX könyvtárról. A projekt azóta is folyamatosan fejlődik és mára már saját weboldalt is kapott:


A SharpDX egy nyílt forráskódú függvénykönyvtár ami .NET rendszer alatt teszi elérhetővé a teljes DirectX API programozását hasonlóan a SlimDX-hez.  A projekt érdekességes, hogy a Windows 8-ban debütáló Direct3D11.1 is elérhető a segítségével. A SharpDX-et illik komolyan venni mivel olyan projektek használják mint a MonoGame az ANX.Framework és a Delta Engine. Ez utóbbira alapul a SoulCraft játék amely Android-on Tegra 3-as táblagép tulajoknak okoz örömteli perceket.


Sajnos egyenlőre nem volt időm még komolyabb demót összehoznom, de amint sikerül megosztom a blogon. Addig is a SharpDX legutolsó 2.1-es verziója innen tölthető le. További részletek pedig itt olvashatóak.

1 megjegyzés :

  1. Nem rossz! Én is agyazok majd WinRT/Win8-as játékon, de még a VS12-ben is csak C++/CX támogatás van, aminek jóformán semmi köze a C++ hoz, akkor inkább a C#. Kíváncsi vagyok a marketen mennyire fogják engedélyezni az ilyen managed megoldásokat a játékoknál.

    VálaszTörlés