Mostanában nem sok időm volt foglalkozni a számítógépes grafikával, de remélhetőleg később újra tudok rá szakítani egy kis időt. Addig is egy fontos hír a menedzselt DirectX világból. Nem is olyan régen írtam már pár gondolatot a SharpDX-ről, mint egy új és ígéretes menedzselt DirectX könyvtárról. A projekt azóta is folyamatosan fejlődik és mára már saját weboldalt is kapott:
A SharpDX egy nyílt forráskódú függvénykönyvtár ami .NET rendszer alatt teszi elérhetővé a teljes DirectX API programozását hasonlóan a SlimDX-hez. A projekt érdekességes, hogy a Windows 8-ban debütáló Direct3D11.1 is elérhető a segítségével. A SharpDX-et illik komolyan venni mivel olyan projektek használják mint a MonoGame az ANX.Framework és a Delta Engine. Ez utóbbira alapul a SoulCraft játék amely Android-on Tegra 3-as táblagép tulajoknak okoz örömteli perceket.
Nem rossz! Én is agyazok majd WinRT/Win8-as játékon, de még a VS12-ben is csak C++/CX támogatás van, aminek jóformán semmi köze a C++ hoz, akkor inkább a C#. Kíváncsi vagyok a marketen mennyire fogják engedélyezni az ilyen managed megoldásokat a játékoknál.
VálaszTörlés