Nemrégen találtam rá a SharpDX projektre a Google Code oldalán. Ez egy új menedzselt DirectX API .NET-re, hasonlóan, mint a SlimDX. Természetesen a SharpDX API a DirectX SDK fejállományai (headers) alapján automatikusan készül, így könnyedén rá lehet hangolódni a használatára. Készítője Alexandre MUTEL szerint jelenleg ez a leggyorsabb menedzselt DirectX API.
Blogjában részletes tesztet mutat be:
Blogjában részletes tesztet mutat be:
A teljesítménymérés alatt a natív Direct3D11 API került összehasonlításra a SharpDX, a SlimDX, a WindowsCodePack és a XNA hasonló képességeivel. A részleteket mellőzve csak a következő ábrát emelném ki a bejegyzésből:
Az ábrán jól látható, hogy mekkora árat kell fizetni azért a kényelemért, amit egy menedzselt API-t tud nyújtani. A SharpDX nem sokkal marad el a natív API teljesítményétől, ami igencsak megnyugtató. Az jól látható, hogy AAA kategóriájú játékot még mindig nem C#-ban fognak fejleszteni, bár a teljesítménybeli különbség egyre jobban csökken. De ha elfogadjuk, hogy a XNA mint játékplatform bevált, akkor igen is vannak olyan területek ahol már most is a menedzselt DirectX API bőven elegendő teljesítménnyel rendelkezik. A SharpDX teljes támogatást nyújt a következő DirectX könyvtárakhoz:
- Direct3D10
- Direct3D10.1
- Direct3D11
- Direct2D1 (including custom rendering, tessellation callbacks)
- DirectWrite (including custom client callbacks)
- D3DCompiler
- DXGI
- DXGI 1.1
- DirectSound
- XAudio2
- XAPO
0 megjegyzés :
Megjegyzés küldése