2011. június 9., csütörtök

SharpDX - Egy új menedzselt DirectX API

Nemrégen találtam rá a SharpDX projektre a Google Code oldalán. Ez egy új menedzselt DirectX API .NET-re, hasonlóan, mint a SlimDX. Természetesen a SharpDX API a DirectX SDK fejállományai (headers) alapján automatikusan készül, így könnyedén rá lehet hangolódni a használatára. Készítője Alexandre MUTEL szerint jelenleg ez a leggyorsabb menedzselt DirectX API.
Blogjában részletes tesztet mutat be:



A teljesítménymérés alatt a natív Direct3D11 API került összehasonlításra a SharpDX, a SlimDX, a WindowsCodePack és a XNA hasonló képességeivel. A részleteket mellőzve csak a következő ábrát emelném ki a bejegyzésből:


Az ábrán jól látható, hogy mekkora árat kell fizetni azért a kényelemért, amit egy menedzselt API-t tud nyújtani. A SharpDX nem sokkal marad el a natív API teljesítményétől, ami igencsak megnyugtató. Az jól látható, hogy AAA kategóriájú játékot még mindig nem C#-ban fognak fejleszteni, bár a teljesítménybeli különbség egyre jobban csökken. De ha elfogadjuk, hogy a XNA mint játékplatform bevált, akkor igen is vannak olyan területek ahol már most is a menedzselt DirectX API bőven elegendő teljesítménnyel rendelkezik. A SharpDX teljes támogatást nyújt a következő DirectX könyvtárakhoz:
  • Direct3D10
  • Direct3D10.1
  • Direct3D11
  • Direct2D1 (including custom rendering, tessellation callbacks)
  • DirectWrite (including custom client callbacks)
  • D3DCompiler
  • DXGI
  • DXGI 1.1
  • DirectSound
  • XAudio2
  • XAPO
A jövőben várható még a Direct3D9 valamint a XACT3, X3DAudio, XInput, DirectInput könyvtárak támogatása is. Nagy figyelemmel várjuk ennek a nagyszerű DirectX wrappernek a fejlődését.

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése