2011. március 20., vasárnap

A Doom atyja szerint a Direct3D jobb mint az OpenGL

[prog.hu] A Doom és a Quake sorozatok atyja a közelmúltban egy egyesek számára minden bizonnyal meglepő kijelentést tett egy informatikai híroldalnak adott interjújában. John Carmack ugyanis közölte, hogy szerinte ma már a Direct3D és nem az OpenGL képezi a PC-s grafikai csatolófelületek csúcsát.
"Szerint ma egyértelműen a Direct3D a jobb API", közölte a klasszikusan az OpenGL egyik legnagyobb támogatójának számító fejlesztő, akinek alkotásai a múltban következetesen az eredetileg a Silicon Graphics által kifejlesztett interfészt használták a grafikák megjelenítésére a Microsoft csatolófelülete helyett. "A Microsoft-nak volt bátorsága folyamatosan továbbfejleszteni az API-t akár inkompatibilitás árán is, miközben az OpenGL-t ez utóbbi aggályok megakadályozták ebben", indokolta "pálfordulását" a fejlesztőlegenda.

"Az elmúlt tíz évben a tényleges innováció a grafika terén egyértelműen a Microsoft nevéhez köthető. Az OpenGL nagyrészt csak követte ezt ahelyett, hogy új eljárásokat dolgozott volna ki. [..] Az igazság az, hogy csak a tehetetlenség az, ami miatt kitartunk az OpenGL mellett", közölte Carmack, aki egyébként egyértelművé tette, hogy a fentiektől függetlenül nem fognak egyik napról a másikra a Direct3D-ra átváltani. Folytatás itt.

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése