
Agyturkász program webGL-ben
A technológia alkalmazásával a fejlesztők a javascript felületen keresztül hívhatnak meg WebGL-es alkalmazásokat, melyek beágyazhatóak más HTML-es tartalmak mellé. A rendszer legnagyobb előnye, hogy az okostelefonoktól kezdve, a tableteken át, az izmosabb PC-kig minden támogatott, vagyis teljesen univerzális felületről van szó. Természetesen a gyors feldolgozáshoz szükség van egy megfelelően felkészített grafikus driverre is, de ez a mobil termékek esetében adott, a PC-n pedig az AMD natívan, míg az NVIDIA OpenGL-en keresztül már támogatja a WebGL-t. Persze a végleges specifikációk bejelentésével már minden érintett rátérhet a natív támogatásra, így az eszközillesztőkben a következő frissítésekor már teljesek lehetnek a WebGL-lel kapcsolatos funkciók.
Az emberi test webGL-ben
A WebGL támogatásában érdekelt partnerek már szállítják a megfelelő fejlesztőeszközöket, melyek között megtalálható a C3DL, a CopperLicht, az EnergizeGL, a GammaJS, a GLGE, a GTW, az O3D, az OSG.JS, a SceneJS, a SpiderGL, a TDL, a Three.js és az X3DOM. Gyakorlatilag minden adott a háromdimenziós weboldalak vagy webes alkalmazások létrehozásához. A mobil kütyük forradalmához is abszolút felhasználható a platform, hiszen szinte mindegyik okostelefon és tablet támogatja az OpenGL ES 2.0-s felületet, ami a WebGL natív gyorsításához szükséges. Ennek köszönhetően olyan lehetőségek nyílnak meg a fejlesztések előtt, amelyek megváltoztathatják az internetről jelenleg alkotott képet.
Impozáns kifestő webGL-ben
A Khronos Group nem pihen, jön a WebCL
A webes forradalom tehát szépen formálódik, így a jövő roppant érdekesen alakul. A WebGL és a későbbi WebCL nagyobb szerepet ró a grafikus processzoroknak, ami soha nem látott tartalmak kivitelezését teszi lehetővé.
0 megjegyzés :
Megjegyzés küldése