2011. augusztus 9., kedd

Elkészült az OpenGL 4.2


[prog.hu] A Khronos Group hétfőn jelentette be, hogy elkészült és elérhetővé tette nyílt grafikus csatolófelülete, az OpenGL legújabb verzióját. Az új OpenGL 4.2 többek között újfajta shaderek írását teszi lehetővé, de a gyorsabb tesszeláció és a részleges textúramódosítás lehetősége is az újdonságok között szerepel.
Ezek közül utóbbi azt jelenti, hogy az új API-n keresztül az alkalmazások immár tetszőleges részét módosíthatják az egyszer már definiált textúráknak, amely esetben azonban csak a módosítások - és nem a teljes, módosított textúra - kerülnek áttöltésre a videokártyára. Ez apróbb módosítások esetében jelentősen csökkentheti a kártya felé áttolandó adat mennyiségét.
A másik fontos újítás, hogy a shaderek immár minden pixelhez több ún. atomi számlálót tarthatnak nyilván, amelynek segítségével korábban elképelhetetlen, a renderelési sorrendtől függetlenül effektusokat hozhatnak létre rajtuk. Lehetőség van több 8 és 16-bites változó egyetlen 32-bites változóba történő integrálására, ami hatékony shader műveleteket eredményez, de ezzel együtt a memóriában tárolt adatok száma és a memória sávszélesség igénybevétele is csökken. A harmadik újítás a tesszelációt gyorsítja meg azon keresztül, hogy az elkészült, kvázi nagyobb geometriai felbontású eredményt elérhetővé teszi az alkalmazás számára, amely azt leklónozva az azonos kópiák külön-külön tesszelálását spórolhatja meg. A Nvidia egyébként má elérhetővé is tette honlapján meghajtóinak az új specifikációhoz igazított változatát, míg az AMD napokon belül tervezi ugyanezt megtenni.

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése