A Khronos Group a jelenleg is zajló Game Developers Conference alkalmával bemutatta a nyílt forráskódú OpenGL API 4.0-s verziójának újításait. A rendszer a nemrég debütált új generációs grafikus kártyákhoz alkalmazkodik, így a Radeon HD 5000-es termékcsalád már támogatja az API-t, sőt az NVIDIA is bejelentette, hogy a Fermi architektúrára épülő GeForce-ok is képesek lesznek az OpenGL 4.0-ra írt programok futtatására.
A Khronos Group bejelentésének legnagyobb érdekessége, hogy a 4.0-s verzióval együtt érkezik az OpenGL 3.3 is. Az utóbbi rendszer előnyeit az előző generációs GPU-k is kihasználhatják. A legnagyobb fejlesztésen a GLSL programnyelv esett át, ugyanis a 3.3-as verzió tökéletesen megfelel az API kiterjesztéseinek, ami megkönnyíti a fejlesztők dolgát. Az újdonságait főleg azok a programok kamatoztathatják, amelyek rengeteg textúrát kezelnek, vagy sűrűn váltanak textúraállapotot.
Az OpenGL 4.0 a 3.3-as verzió összes újítását támogatja, továbbá bevezet két új shaderszintet, amelyek a tesszellálást koordinálják. Főbb újítás még a dupla pontosság kezelése, valamint az OpenCL vagy más rendszerek által generált adatok kirajzolása a központi processzor beavatkozása nélkül. A GLSL 4.0 természetesen az API-nak megfelelően fejlődik, emellett az opcionálisan használható, GL_ARB_compatibility kiterjesztés is megkapja a megfelelő ráncfelvarrásokat, aminek köszönhetően a régebbi verziójú OpenGL funkciók is elérhetők lesznek.
Az új OpenGL API-k támogatását a gyártók majd csak az év későbbi részében építik be a drivereikbe.
A Khronos Group bejelentésének legnagyobb érdekessége, hogy a 4.0-s verzióval együtt érkezik az OpenGL 3.3 is. Az utóbbi rendszer előnyeit az előző generációs GPU-k is kihasználhatják. A legnagyobb fejlesztésen a GLSL programnyelv esett át, ugyanis a 3.3-as verzió tökéletesen megfelel az API kiterjesztéseinek, ami megkönnyíti a fejlesztők dolgát. Az újdonságait főleg azok a programok kamatoztathatják, amelyek rengeteg textúrát kezelnek, vagy sűrűn váltanak textúraállapotot.
Az OpenGL 4.0 a 3.3-as verzió összes újítását támogatja, továbbá bevezet két új shaderszintet, amelyek a tesszellálást koordinálják. Főbb újítás még a dupla pontosság kezelése, valamint az OpenCL vagy más rendszerek által generált adatok kirajzolása a központi processzor beavatkozása nélkül. A GLSL 4.0 természetesen az API-nak megfelelően fejlődik, emellett az opcionálisan használható, GL_ARB_compatibility kiterjesztés is megkapja a megfelelő ráncfelvarrásokat, aminek köszönhetően a régebbi verziójú OpenGL funkciók is elérhetők lesznek.
Az új OpenGL API-k támogatását a gyártók majd csak az év későbbi részében építik be a drivereikbe.
0 megjegyzés :
Megjegyzés küldése