2010. június 1., kedd

Az NVIDIA definiálta a 3D PC-t

Nagyon rákaptak a hardveres és konzolos cégek a 3D-re, sorra jönnek a hírek a különböző három dimenziós megjelenítést támogató eszközökről és szoftverekről. Ezúttal az NVIDIA tett újabb lépést, és Computexes sajtótájékoztatóján definiálta a 3D PC fogalmát. Ez lehet egy asztali vagy hordozható gép is, a lényeg, hogy megfeleljen az alábbi három elvárásnak: Legyen hozzá ún LCD-shutteres (azaz a két szemet gyors ütemben felváltva eltakaró) 3D szemüveg (mint például az NVIDIA 3D Vision készletében található szemüveg).
  • 120 Hz-es frissítést biztosító kijelző tartozzon hozzá - egy LCD monitor, egy 3D-s projektor vagy TV, vagy egy notebook 3D-s LCD kijelzője.
  • A kijelző számára nagyfelbontású képet biztosító videochip legyen benne (értelemszerűen az amerikai gyártó a saját GeForce GPU-ját hozta fel példának).
  • Bár még az elején vagyunk az otthoni "3D forradalomnak", nagyon úgy néz ki, hogy ez lesz a jövő. Aki tehát például épp gépcsere előtt áll, és jó pár évre előre szeretne gondolkodni, megfontolhatja, hogy a fenti szempontokat is figyelembe veszi (igaz, ehhez az átlagosnál jelenleg vastagabb pénztárca szükséges). Az NVIDIA javaslata, hogy a számítógépgyártók "3D PC" megjelöléssel lássák el azon gépeiket, amelyek megfelelnek a fenti követelményeknek. És hogy szerintük miért jó a 3D? Lássuk az érveiket!
Az NVIDIA 3D Vision technológia több mint 425 PC-s játékból varázsol igazi 3D-s képet monitorunkra. Egyes gyártók, mint a Sony és a Fujifilm olyan digitális fényképezőgépeket dobnak piacra, amelyek alkalmasak 3D-s fotók készítésére, amelyeket egy 3D PC-n nézhetünk meg. A weben is egyre több 3D tartalom várható, az NVIDIA az Adobe-val és Microsofttal együttműködve dolgozta ki a streamingelhető 3D videót, a YouTube-on például már 1000 felett jár ezek száma. Nem utolsósorban pedig 3D-s filmeket is nézhetünk, ahogy majd érkeznek a Bluray 3D lemezek. A témáról további információ az nvidia.com/3DPC oldalon olvasható.

Dino

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése