2011. január 14., péntek

The Secret of Monkey Island: Végigjátszás (III.)

A Secret of Monkey Island anno forradalmasította a kalandjátékok műfaját, az egykori CoVboy-féle játékleírás pedig azóta is etalonnak számít a játékosok körében [hcgamer]. A régi pillanatok emlékére elhatároztam, hogy ezt a klasszikus írást a kornak megfelelően újraillusztrálom, és közreadom, hogy még nagyobb élményt okozzon az olvasása. Remélem nem haragszik meg érte CoVboy mester...

Harmadik rész, a Majom Sziget

A leszállás még mindig nem teljesen tökéletes: főhősünk már megint fejjel érkezett célba (a tengerpart homokjába) és a kilövés mintha lángra gyújtotta volna nadrágjának hátulsó részét. Míg mi a homokban tekergünk amatőr struccként, egy majom kerül elő valahonnan és érdeklődve figyeli, hogy mit művelünk. A látottakhoz mindössze annyit tud hozzáfűzni, hogy "ook! eek!" - aztán távozik a dzsungelbe. Nemsokára egy újabb emberszabású figura érkezik.

    Toothrot: Hi, Herman Toothrot vagyok. (válaszra vár, aztán folytatja:) Ne is zavartasd magad azzal, hogy visszaköszönsz. Már 20 éve várok arra, hogy civilizált emberrel beszélhessek. Egyébként javaslom, hogy oltsd el azt a tüzet a fenekeden, mert még valaki megsérül tőle...
Miután Toothrot is eltűnt a dzsungelben, másszunk elő a homokból. Egy hatalmas banánfa alatt landoltunk, amire valaki egy cédulát tűzött a következő szöveggel:
    "Rendkívüli népgyűlés szerda este! Meg kell vitatnunk, hogy az ördögi LeChuck szellemkalóz beköltözése a Majomfejbe milyen hatással van a környezetünkre és a turistaforgalomra! Monkey Island? összes kannibáljának megjelenésére számítunk!"
Hm. Érdekes. Ennél még érdekesebb, hogy a sekély vízben egy csónak áll, rajta Sea Monkey felirattal. Valószínűleg ezen szállt partra Toothrot és a kapitánya valamikor régen... A csónakot evezők híján egyelőre használni nem tudjuk. Bánatunkban vegyük fel azt a banánförtüt, ami a fa alatt fekszik (PICK UP BANANA) és sétáljunk be a dzsungelbe.

A sziget helyszínei közötti közlekedés hasonlít a Mélée Island?-en tapasztaltakhoz. Rögtön a tengerpart mellett rábukkanunk az előbbi majomra, amiről kiderül, hogy rendkívül éhes. "Mit eszik egy majom?" - tehetnénk fel a költői kérdést, de mivel tudjuk, inkább odaadjuk neki a hajózási szaktanácsadókat. Miután rájöttünk, hogy az nem ízlik neki, inkább banánt adunk neki. Azt villámgyorsan eltünteti, és érdeklődve figyeli a folytatást - sajnos az éhsége egy cseppet sem csillapult. Na nem baj, majd később felhizlaljuk. Továbbhaladva a sziget belseje felé egy szakadékba (CRACK) botlunk. A függőleges sziklafalon kissé körülményes lenne a lejutás, pedig ha egy kicsit vizsgálódunk, akkor a szakadék alján egy pár evezőt pillanthatunk meg. Talán némi kötélre volna szükségünk...

A szigetet egy kelet-nyugat irányba húzódó hegység szeli ketté, amely csak egyetlen helyen szakad meg: itt egy folyó folyik rajta keresztül. A folyó annak idején több ágból állt, de az egyik medre teljesen ki van száradva. Mihelyt elsétáltunk a folyóelágazáshoz (RIVER FORK), azt is megtudjuk miért: egy mesterséges gát zárja el. A folyón átívelő híd előtti sziklán egy újabb papírdarab található:

    "LeChuck szellemkalóznak.
    Ismételten fel kell kérnünk Önt, hogy korlátozza éjszakai tevékenységét a Szent Majomfej területén! Néhány ember ugyanis szeretne aludni! Próbálja csökkenteni a zajszintet!
    Monkey Island? kannibáljai
    U.I: Láttuk ám, amikor azt a kendős nőt levitte magával!"
Az írást eddig egy érdekes kődarab tartotta a helyén: egy kovakő, ami a levéllel együtt hozzánk került. A hídon keresztül átjuthatunk a függőleges sziklafalba vágott lépcsőhöz, ami a sziget legmagasabb pontjára vezet - ott egyelőre nincs dolgunk, kövessük inkább a kiszáradt folyómedret, ami egy kis tóba (POND) torkollik. Azaz torkollt valamikor, amikor még víz is volt benne. Tó helyett érdekes látványban lesz részünk: a fán átvetett kötélen egy felakasztott ember himbálózik és a kezében egy másik darab kötelet tart (meg a nyakán is, de arra valószínűleg nem vágyott). A nyakában függő kötél egy tuskóban végződik (mármint a másik oldalán), ami a kiszáradt mederben fekszik. Sajnos a hulla kezéből sehogy nem tudjuk leszedni a kötelet, ezért inkább elolvassuk a mellette levő MEMO-t, hátha attól okosabbak leszünk:
    "Monkey Island? kannibáljaihoz!
    Nem érdekel, hogy imádkoztok a Majomfej előtt, ami az otthonom és hadműveleteim titkos bázisaként szolgál, de tartózkodjatok azon szokásotoktól, hogy a piszkos bálványaitokat a verandám előtt hagyjátok. Továbbá legyetek szívesek nem belépni a Majomfejbe!
    LeChuck, sz.k."
Ettől ugyan nem lettünk okosabbak, viszont közben megint előbukkan a fák közül Toothrot, aki magyarázattal szolgál az akasztott ember ittlétére: ez az ő öreg barátja és útitársa, akit sajnálatos baleset ért. Mintha kissé le is fogyott volna az utóbbi időben. Hosszas és igen elmés társalgást folytathatunk vele, hogy hogyan is kerültek ide és mit csinálnak itt, továbbá megtudhatjuk, hogy Toothrot mester a vulkán tetején lévő erődben (FORT) rendezte be rezidenciáját.

Egyből el is látogathatunk oda (a sziget északnyugati csücskében fekszik). Itt rögtön több érdekes dolog is megüti a szemünket: elsősorban a sarokban heverő kötél (PICK UP ROPE). Másodsorban egy távcső (PICK UP SPYGLASS). Harmadsorban pedig az a rozsdás ágyú, ami valószínűleg már elég régóta használaton kívül van. Egy ágyú - de sehol egy fazék! Mivel ettől bosszús hangulatba kerülünk, úgy döntünk, hogy felborítjuk az ágyút (PUSH CANNON). Mihelyt összedől, megjelenik Toothrot is, aki először az után érdeklődik, hogy hova lett a távcsöve, aztán azon átkozódik, hogy mihelyt kiteszi innen a lábát, rögtön megjelenik valaki, aki összepiszkolja a padlóját... Ha beszélgetünk vele, akkor elmeséli a már százszor hallott történetet a csimpánzok vezette hajóról - ő küldte őket Mélée Island?-re, hogy segítséget hozzanak neki. A sziget lakosságáról annyit tud mondani, hogy ő az egyetlen civilizált ember a szigeten. Van még egy bennszülött törzs is, akik gyűjtögetnek és vadászgatnak (FEJvadászgatnak), de a kannibálok nem veszélyesek. Mindaddig, míg az ember kölcsön nem ad nekik valamit, ami például Toothrot banánszedőjével is történt. Toothrot meg addig nem adja vissza a kannibálok kulcsát a Majomfejhez, amíg vissza nem kapja az ő drága banánszedőjét...

Küldetésünkről elárulhatunk neki annyit, hogy azért érkeztünk ide, hogy megmentsünk valakit. Toothrot buzgón helyesel: ő az, akit meg kell menteni - de miért nem jöttünk egy kicsit korábban? Mivel szervezetünk esetleg megsínyli a hosszabb beszélgetést ezzel a figurával, inkább búcsúzzunk el tőle és fordítsuk a figyelmünket a földön heverő dolgokra: némi puskapor és egy ágyúgolyó kerül hozzánk (PICK UP GUNPOWDER és CANNONBAL). Ezzel a felszereléssel vissza is sétálhatunk a folyóelágazásig, ahol meg fogjuk szüntetni a gátat. Először is tegyük be a gát kövei közé a puskaport (USE GUNPOWDER WITH DAM). Most meg kellene gyújtani valamivel... Szerencsére van nálunk egy kovakő, amit valami keményebb tárgyon végighúzva elég nagy szikrát csiholhatunk. Az ágyúgolyó pedig elég kemény tárgy... (USE FLINT WITH CANNONBALL) Guybrush rémült kiáltással menekül a kitörő víz elől, de még idejében sikerül kimenekülnie a mederből. A víz pedig szépen feltölti a kiszáradt tavat a folyóág végén... Az akasztott embert tartó tuskót a víz felemelte és a hulla szépen leereszkedett. Undorunkat leküzdve szépen kihalászhatjuk a kezei közül a kötelet (PICK UP ROPE).

Most már két kötél boldog tulajdonosaként visszamehetünk a szakadékhoz, ahol a két kötelet a sziklafal két pontján USE-olva leeresz kedhetünk a szakadék fenekére és felvehetjük az evezőket (PICK UP OARS). Most, hogy már van evezőnk, rögtön vízitúrára is indulhatunk a parton álldogáló csónakkal (USE OARS WITH ROWBOAT). Csónakkal megközelíthető a sziget északi része, ahol a kannibálok faluja helyezkedik el. Odabent minden teljesen csendesnek tűnik - sehol egy teremtett lélek. A gyanakvó kalandor azonban végigvizsgálja az összes kunyhót. Az első üres. A második teljesen üres. A harmadik magasan van, de Guybrush fogadni merne rá, hogy üres. A negyedik a legüresebb kunyhó a világon. Az ötödikről annyit tudunk meg, hogy ha minden igaz, a szótárban az "üres" szó mellett ennek a kunyhónak a képe volt az illusztráció... Ezek után egészen felüdülésnek hat, hogy a hatodik kunyhó be van zárva. Egy tehát minden figyelmünket a hatalmas kőbálványra fordíthatjuk: Guybrush csapdától tartva nem akar bemenni - ellenben az előtte levő, gyümölcsáldozatot tartalmazó tálból szívesen elemel két banánt (PICK UP BANANA). Na, ezt elvisszük a mi derék, éhező majmunknak...

Azaz csak vinnénk: mihelyt kifelé indulnánk, három népviseletbe öltözött kannibál állja el az utat. "Mondd csak, barátom, az egy banán ott a zsebedben vagy ennyire örülsz, hogy láthatsz bennünket?" - érdeklődik az első. Az első két válaszra a bennszülöttek hagynak nekünk valami esélyt: ha adunk nekik valamit, amit felajánlhatnak a Nagy Majomfejnek, akkor hajlandóak bennünket meghagyni jelenlegi megfőzetlen állapotunkban. Meg lehet próbálni esetleg beugratni őket holmi hátuk mögött megjelenő háromfejű majomra hivatkozva (Look behind you...), de csak majdnem dőlnek be a trükknek. Pedig mihelyt kimondtuk, tényleg megjelenik a hátuk mögött egy háromfejű majom... A vége mindenképpen az, hogy bekísérnek bennünket a zárt kunyhóba. (Valószínűleg ott tárolják a nyers élelmiszert - CoVboy) Kívülről két lándzsát is az ajtónak támasztanak, hogy elejét vegyék az ajtónyitogatási kísérleteknek. Ez a kunyhó nem üres: itt van például többek között Toothrot banánszedője is, amit most magunkhoz veszünk (PICK UP BANANA PICKER). A földön egy koponya hever - ki tudja, hátha jó lesz még valamire! (PICK UP SKULL) Alatta egy meglazult padlódeszkát találunk, amelyet kinyitva már nyitva is áll a menekülés útja. Sajnos, van egy kis bökkenő is: a banánszedő nem fér be a nyíláson, tehát azt kénytelenek vagyunk itthagyni.

Míg a bennszülöttek a falu főterén vadul vitatkoznak Guybrush elkészítésének módozatain, a vacsora hátul szépen kioson faluból... (Aki akar egy kicsit szórakozni, az nekiállhat idegesíteni a bennszülötteket: menjünk vissza megint a faluba és fogassuk el magunkat. A főnök valószínűleg tehetséges mágus is: már előre tudta, hogy a banántolvaj visszatér a tett elkövetésének színhelyére - a mögötte álló pedig azt hajtogatja, hogy sokkal jobb lenne azonnal megenni bennünket. Rövid vita kezdődik Guybrush koleszteroltartalmáról, aztán megint bekísérnek a kunyhóba, de a biztonság kedvéért most már be is deszkázzák az ajtót. Harmadszorra már mint ügyes kis menekülőművészt köszöntenek bennünket és a kunyhó ajtajára hatalmas láncok is kerülnek...)

Csónakázzunk vissza a banánokkal a sziget déli részére, keressük meg a majmot és adjuk oda neki mind a kettőt. Ezeket is villámgyorsan elnyeli, de még mindig nem tűnik jóllakottnak a drága... Világos, hogy potenciális banánbeszerzőhelynek a parton álló banánfa számít - de arról talán csak a banánszedővel tudnánk szüretelni (az meg ott maradt a kannibálok kunyhójában). Így tehát a banánszedésnek egy teljesen más módozatát fogjuk választani.

Sétáljunk el a RIVER FORK-hoz, ahol a túlparton emelkedő sziklafalon egy lépcső vezet felfelé. A hatalmas szikla aljában valami egészen furcsa tákolmányt látunk: egy középen megtámasztott deszka egyik végén egy nagy szikla pihen - mintha valami katapult-szerűség lenne... Mellette természetesen egy MEMO-t találunk, rajta a következő szöveggel:

    "Monkey Island? kannibáljainak!
    Ne mozdítsátok el a szerkezetet. Pontosan be van állítva.
    Herman Toothrot"
Hm, hát ha az írás azt mondja, akkor lehet, hogy jobb békén hagyni. Másszunk tehát tovább felfelé a sziklafalon és egy lapos hegytetőre érünk, ahol a sziget csodálatos panorámája tárul elénk. A távolban az öbölben horgonyzó hajónkat látjuk (Ha nálunk van a távcső, akkor itt lehet használni: Mélée Island? kilátóját látjuk rajta, ahonnan az öregember egy másik távcsővel éppen minket néz...) Ha körbejárjuk a tetőt, akkor a jobb oldalán meglepő dolog történik: a föld hirtelen leomlik és Guybrush a szédítő magasságból lezuhan a dzsungelbe. Sokkal meglepőbb, hogy hirtelen a Sierra-játékokban megszokott RESTORE-RESTART-QUIT ablak jelenik meg, jelezvén, hogy a játék véget ért! Amíg ezen álmélkodunk, az antigravitáció szárnyain visszaröppen Guybrush is és közli, hogy épp egy gumifára esett... A tető szélén magányos kődarab álldogál és már puszta jelenlétével is arra ingerli az erre járókat, hogy lelökjék onnan (PUSH ROCK). Egészen véletlenül pont az egy szinttel lejjebb talált katapult másik végére pottyan. A katapulton levő szikla pedig engedelmeskedve a fizika törvényeinek megkezdi légiútját, és nemsokára célba is ér. Talán nem nehéz kitalálni, hogy mit találtunk el vele...

Természetesen a hajónkat, ami villámgyorsan el is süllyed. Így tehát mielőtt még felmásznánk ide, egy kicsit módosítunk a katapult irányzékán (kétszer PULL PRIMITIVE ART). Az így beállított katapulttal történő lövés pontosan a banánfát találja telibe! Miután visszamásztunk a katapulthoz, mindenki nagy örömére egy újabb MEMO tűnik fel:

    "Mr. Toothrot!
    Kérjük távolítsa el innen ezt a veszélyes szerkezetet! Citromfej véletlenül rápottyantott egy sziklát a felette levő szirtről és majdnem elsüllyesztett egy erre járó hajót!
    A kannibálok"
Sétáljunk ki a partra a banánfához, ahol az előbbi mesteri lövésnek köszönhetően két újabb banánt szedhetünk össze. Vigyük el ezeket is a majomnak, aki az ötödik banán elfogyasztása után már végre jóllakottnak érzi magát. Hálájáról úgy tesz tanúbizonyságot, hogy ezentúl a szárazföldön mindenhová követni fog bennünket. Ezt mondjuk jól teszi, mert most megyünk a sziget egyetlen helyszínére, ahol eddig még nem jártunk: a sziget nyugati részén levő tisztásra (CLEARING). Itt található az a bizonyos Szent Majomfej, amiről már annyi szó esett az eddigiekben. (Lehetőleg gyalog menjünk oda, hogy a majom követni tudjon bennünket).

A tisztás elején egy tábla fogad bennünket:

    "MAGÁNTERÜLET!
    Bálványimádni szabad, de a Majomfejbe belépni nem!
    LeChuck"
A tábla mögött néhány karóba húzott holttest és koponya teszi romantikussá a tájképet. (Nyilván ezek azok, akik nem olvasták el a tábla szövegét - CoVboy) Az ösvény végét egy bambuszkerítés zárja le, ami mögött a Majomfej látható. Ajtót sajnos sehol sem látunk... Persze ha egy kicsit gondosabban is elkezdünk vizsgálódni, akkor az ösvény mellett emelkedő két totemoszlop egyikén egy mozgatható kart fedezünk fel (PULL NOSE). Míg Guybrush lógázik a karon, egy ajtó nyílik meg a kerítésen - sajnos, mihelyt leugrunk, azonnal be is csapódik. A derék majom rögtön utánozni kezdi a gazdit és felugrik a karra. Mi meg nyugodtan besétálhatunk. A Majomfej előtti kert dugig van a kannibál folklór különböző bálványaival. Nyilván senkinek sem fog feltűnni, ha elvisszük a legkisebbet (PICK UP WIMPY LITTLE IDOL), amit egyébként a Citromfej néven közismert kannibál készített. Ennek szinte biztosan örülni fognak a kannibálok... Mivel a Majomfej zárva van, itt egyelőre úgy sem tudunk mit csinálni - irány tehát a kannibál falu.


Amikor a kannibálok lekapcsolnak bennünket, feleljük nekik az első vagy a második választ és amikor várják, hogy mivel akarjuk megváltani a szabadságunkat, adjuk oda nekik a kis bálványt (GIVE LITTLE WIMPY IDOL TO CANNIBALS).
    - Törzsfőnök: Hoppá! Hát ez igazán nagyszerű! Citromfej! Ezt nézd meg!
    - Citromfej (megvizsgálja): Hát ez tényleg nagyon szép - akárcsak az enyimek. És egyszerű - akárcsak az enyimek. És kicsi is - akárcsak az ennyimek. Nahát! Rá van írva, hogy Citromfej csinálta - akárcsak az enyimeken!
    - Törzsfőnök: Ezt már igazán elvihetjük a Majomnak. Köszönjük neked a nagyszerű ajándékot. Bármikor szükséged van bármire Monkey Island?-en, csak nyugodtan gyere el hozzánk...
Ezzel a törzs boldogan elvonul. A börtönnek kinevezett kunyhó ajtaja most nyitva van: most már elvihetjük a banánszedőt innen. A faluból kifelé menet Toothrotba botlunk, aki a bennszülöttek után kiabál és követeli vissza a banánszedőjét. Ha már annyira vágyik rá, akkor adjuk oda neki (GIVE BANANA PICKER TO TOOTHROT). Ennek igazán megörül. Nagy örömében odaadja nekünk a Majomfej kulcsát, hogy ha találkoznánk valamelyik bennszülöttel, akkor legyünk szívesek odaadni neki. Nem leszünk szívesek, mert nekünk is kell...

A szeleburdi játékos most hanyatt-homlok rohan a Majomhoz, hogy a kulccsal végre bejuthasson - aztán később majd meglepődik, amikor jól eltéved a labirintusban. A kannibálok felajánlották a segítségüket bármiben - miért ne használnánk ki? Tehát miután megkaptuk a kulcsot, menjünk ki a faluból és rögtön vissza. A három barátságos emberevő rögtön elősereglik fogadásunkra:

    - Kannibálok: Csak nem azért jöttél vissza, hogy lerójuk tartozásunkat a gyönyörű adományodért?
    - Guybrush: Hát éppenséggel volna valami...(Well, actually...)
    - Kannibálok: Mi az?
    - Guybrush: Tulajdonképpen keresek valakit.(I'm looking for somebody)
    - Kannibálok: Itt? Monkey Island?-en? Mi vagyunk az egyetlen nép, akik itt élünk? Az egyetlen civilizált nép.
    - Guybrush: Akkor helyben is vagyunk. Az emberek, akiket keresek, nem élnek.(That's okay...)
    - Kannibálok: Ja, hát AZOKRA a fickókra gondolsz? Már hónapok óta nyaggatnak bennünket: itt zörögnek körbe-körbe az idióta szellemhajóikkal... De mi már csak úgy vagyunk a kísértetekkel, hogy megfőzzük a mi kis varázsitalunkat és semmi félnivalónk tőlük.
    - Guybrush: Akkor miért nem csináljátok most is ezt?(So why don't...)
    - Kannibálok: A fő összetevője ennek a főzetnek egy nagyon ritka gyökér. Olyannyira, hogy csak egyetlen van belőle. Mindig csak egy kicsit szoktunk elhasználni, de most LeChuck ellopta tőlünk az egészet!
    - Guybrush: Hol rejtőzik?
    - Kannibálok: Van itt egy pokoli hely a sziget alatt, a katakombákon túl. A borzalmakat arrafelé minden magában hordozza... A turisták is órákig szoktak sorba állni, hogy láthassák.
    - Guybrush: Na és, mi történt? A KÖJÁL bezáratta?(What happened...)
    - Kannibálok: Nem, elvesztettük a kulcsot a Majomfejhez. Ellopták! Kölcsönadtuk Toothrotnak, de míg vissza nem hozza, addig a biztonság kedvéért magunknál tartottuk a banánszedőjét.
    - Guybrush: Elmegyek megkeresni LeChuckot és visszaszerzem nektek a gyökeret!(I'm off to find...)
    - Kannibálok: Hm, hát ez nem lesz túl könnyű. LeChuckot keresni nagyon veszélyes és sosem találod meg anélkül a... Hé!
    - Guybrush: Mi? Miről van szó?
    - Kannibálok: Navigatorszki fejecski nélkülecski.
    - Guybrush: Micski vancski azzalacski fejecskivel?(What's the...)
    - Kannibálok: A fenébe! Ez érti a mi bennszülött dialektusunkat! Hát annyit elmondhatok róla, hogy van egy fejünk, ami egy navigációs szerszám. Valamikor egy navigátoron volt... Mágikus úton életben tartottuk és útba igazít bennünket a katakombákban. Sajnos nem adhatjuk neked, mert csak egy van és az a mienk. Nem baj, cserébe azért, hogy nekünk adtad a bálványt, bármikor eljöhetsz és megnézheted a Majom kertjében.
Ha ismét beszélni akarunk velük, akkor is kitartanak elhatározásuk mellett: nem adják oda a fejet, mert nem tudják, hogy hogyan szerezzenek maguknak egy újat. A probléma megoldására a tudományos módszerrel jöttünk rá: megpróbáltuk odaadni nekik az összes tárgyat, ami nálunk volt. Aztán az egyik bejött (GIVE LEAFLET TO CANNIBALS). A főnök sajnos félreolvassa a címet és "Hogyan haladjunk előre..." helyett "Hogyan szerezzünk egy fejet..." olvas. Ettől rendkívül boldogok lesznek, mert így már odaadhatják nekünk és ők is szerezhetnek maguknak egy újat. A fejen még egy bonus nyaklánc is van, ami láthatatlanná tesz a szellemek előtt. A bennszülöttek ezzel búcsút is intenek: ha megvan a gyökér, várnak vissza szeretettel.


Menjünk vissza tehát a Majomfejhez. Mivel a kulcs úgy néz ki, mint egy hatalmas fülpiszkáló, logikus, hogy a Majom fülénél fogjuk USE-olni. Erre a majom eltátja a száját és egy lépcső jelenik meg benne. Odabent egyirányú az út egészen a katakombákig, ami egy elég kellemetlen útvesztő. Amikor beléptünk húzzuk elő a navigátor fejét (USE HEAD OF NAVIGATOR) és mindig pillantsunk rá: minden lépésünknél közölni fogja, hogy merre kellene mennünk (néha poénkodik és azt mondja, hogy egy kicsit megzavarodott). Így nemsokára elérjük a szellemhajót.

A fedélzetén 4 szellemkalóz mulatozik: hárman zenélgetnek, a kapitány csicskája pedig a fejét hajigálja ide-oda. Amikor a fedélzetre lépünk, azonnal odaszalad hozzánk. Mondhatunk valamit neki (kérdezzük meg mondjuk, hogy "Ez a Lido Fedélzet?"), de úgyis az a vége, hogy Guybrush ijedt sikollyal leszalad a hajóról. Elfelejtettük felvenni a navigátor nyakláncát, ami láthatatlanná tesz bennünket a szellemek előtt...

A navigátor nem nagyon akar megválni a láncától, de ha szépen kérjük (például "cukorral a tetején") vagy megígérjük neki, hogy bevágjuk a lávába, akkor hajlandó belátni, hogy nincs szüksége nyakláncra, amikor nincs is válla. A nyakláncot egyből vegyük is fel magunkra (USE NECKLACE ON NAVIGATOR) és így a hajón láthatatlan emberként fogunk ide-oda mászkálni.

A fedélzetről balra nyíló ajtó vezet LeChuck kabinjába. Barátunk szokás szerint az ablaknál bámul kifelé, de ha túl közel merészkednénk hozzá, azonnal visszakerget az ajtó elé. Pedig oly hívogatóan bámul ránk az a kulcs a falról!... Így tehát kénytelenek leszünk használatba venni a jó öreg Stan iránytűjét (USE MAGNETIC COMPASS WITH KEY). Az erős mágnes hatására a kulcs szépen belebeg a tárgyaink sorába.

A fedélzetről jobbra nyíló ajtó rettenetesen nyekereg és a csicska állandóan odaszalad becsukni - így tehát az utunk a fedélközbe vezet tovább. A legénységi szállásra érkezünk, ahol egy szellemkalóz hortyog részegen, de még álmában is vadul magához öleli a grogosbutykosát, ha valaki megközelíti.

A következő szobában néhány szellemcsirke és szellemmalac hizlalja magát, továbbá van itt egy erősen világító láda is, amelyben azt a bizonyos gyökeret tárolják. Sajnos a láda zárva van - csak valamilyen szerszám segítségével tudjuk kinyitni. Próbáljunk megfogni egy csirkét (PICK UP CHICKEN). Nem nagyon sikerült: mindössze egy tolla maradt a kezünkben. Nem baj, pont arra van szüksége az alvónak! Sétáljunk tehát vissza a szomszéd szobában hortyogó barátunkhoz és csiklandozzuk meg a talpát a csirketollal. Erre hatalmasat ugrik és kiejti a kezéből a grogosbutykost (PICK UP JUG O' GROG). Az állatkáktól egy csapóajtó is vezet tovább lefelé, de sajnos ez is zárva van. A zárjába véletlenül pont passzol a kapitánytól ellopott kulcs (USE KEY ON HATCH). A csapóajtó a raktárba vezet, ahol egy csomó patkány heverészik szanaszét, de mindannyian tökrészegek. Kivéve azt, amelyik vad morgással ránktámad, ha a raktár hátsó részei felé indulnánk. Természetesen őt is ugyanolyan állapotba ringatjuk, mint amilyenben a többiek leledzenek: öntsünk a tálkájába egy kis grogot (USE JUG O' GROG WITH ON DISH). A harcias patkány buzgón fellefetyeli az egészet és hamarosan ő is részegen hortyog a padlón. Mi pedig megnézhetjük mit rejt a hátul álló üst. Lisztet. Miután magunkhoz vettünk egy adagot belőle, sétáljunk vissza a fedélzetre, mert a nyikorgó ajtót bekenve vele, csöndben belopakodhatunk a dutyihoz. A cella előtt egy újabb szellemkalóz húzza a lóbőrt és Guybrushnak nem nagyon akarózik felébresztenie bármilyen antiszellem-kotyvalék nélkül. Egyébként is a falon lógó szerszámkészletért jöttünk (PICK UP GHOST TOOLS). A szerszámokkal menjünk vissza a gyökeret rejtő ládához és nyissuk ki velük (USE GHOST TOOLS WITH GLOWING CRATE). Ott mosolyog benne a gyökér, amiért idejöttünk...

Miután nálunk van a gyökér, itt is hagyhatjuk a szellemhajót. Hál'Istennek a játék készítői a visszautat a kannibálok falujába megspórolták nekünk, nem kell egy csomót szenvedni visszafelé... A bennszülöttek csodálkozva látják, hogy tényleg megszereztük a gyökeret. Rögtön szaladnak is megfőzni a varázsitalukat. Mi addig beszélgethetünk a háromfejű majommal, ami ismét feltűnik a kunyhók közül. A majom ugyan nem válaszol, viszont buzgón elrágcsál egy banánt. Ennyi idő alatt elkészül a főzet is, amit a kannibálok egy szódásszifonban nyújtanak át. Használati utasítás: "Csak spricceld rá egy szellemre, aztán majd meglátod. Ha megmaradna valamennyi a löttyből, akkor vaníliafagylaltként is fogyasztható..." Mire visszaérünk a titkos rejtekhelyhez, LeChuck hajója eltűnik! Mindössze a csicskása szomorkodik a parton.

    - Guybrush: Hé!
    - Csicska: Hé! Majdnem halálra rémítettél...
    - Guybrush: Hová lett a hajó?(What happened...)
    - Csicska: Mindenki elment az esküvőre.
    - Guybrush: Miféle esküvőre?!(What wedding?)
    - Csicska: LeChuck feleségül veszi Mélée Island? kormányzóját.
    - Guybrush: MICSODA?! Hogy tehetik ezt velem? Hol lesz az esküvő?(Where is the wedding?)
    - Csicska: Abban a szép kis templomban Mélée Island?-en.
    - Guybrush: Óh, nem! Utánuk kell mennem és meg kell állítanom őket.(I've got to go...)
Hirtelen berohan a Sea Monkey teljes legénysége és szemrehányóan veszik észre, hogy itt vagyunk. Azt mondják, hogy már nagyon régóta keresnek bennünket - aztán felismerik LeChuck csicskáját és vidám társalgásba bonyolódnak a régi szép időkről, a haláláról és hasonló témákról. Talán nem zavarja őket, ha mi is megjegyezzük, hogy vissza kellene mennünk Mélée Island?-re. "Hát persze" - mondja Carla. "Kifogytunk a napolajból..." - és ezzel a csatakiáltással mindannyian kiszaladnak a barlangból. Vége a III. résznek.
CoVBoy

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése