Körülbelül 4-5 évvel ezelőtt találkoztam először a SharpGL néven futó OpenGL wrapperel. Akkoriban azonban a Tao Framework és az OpenTK használata teljesen elvonta róla a figyelmemet, egészen máig. Ma ugyanis, véletlenül belebotlottam újra a CodePlex-en és örömmel jelenthetem, hogy majdnem 10 év után megjelent a SharpGL wrapper 2.0 Béta verzió első kiadása. Hurrá!
A jó munkához bizony, idő kell. A SharpGL csak egy újabb C# class library? Merül fel bennünk a kérdés. Igen, csupán egy újabb C# wrapper az OpenGL-hez, bár van néhány figyelemre méltó képessége. Először is OpenGL 4.2-ig tartalmazza a core függvények kötését és ezzel előbbre van, mint az OpenTK jelenlegi kiadása. Másodszor pedig és most kérem figyelem: rendelkezik natív WPF kontrollal! Nem, nem WinForm Host Control hanem natív. Az, hogy a WPF kontroll teljesítménye mennyire megfelelő még kérdéses, de a próbálkozás dicséretes. WPF és OpenGL együtt, az kérem egy nagyon izgalmas dolog. Hasznos linkek a lelkes érdeklödők számára:
Azt gondolom mindenképpen érdemes adni neki egy esélyt. Várjuk a végleges kiadást.
A jó munkához bizony, idő kell. A SharpGL csak egy újabb C# class library? Merül fel bennünk a kérdés. Igen, csupán egy újabb C# wrapper az OpenGL-hez, bár van néhány figyelemre méltó képessége. Először is OpenGL 4.2-ig tartalmazza a core függvények kötését és ezzel előbbre van, mint az OpenTK jelenlegi kiadása. Másodszor pedig és most kérem figyelem: rendelkezik natív WPF kontrollal! Nem, nem WinForm Host Control hanem natív. Az, hogy a WPF kontroll teljesítménye mennyire megfelelő még kérdéses, de a próbálkozás dicséretes. WPF és OpenGL együtt, az kérem egy nagyon izgalmas dolog. Hasznos linkek a lelkes érdeklödők számára:
0 megjegyzés :
Megjegyzés küldése