Lassan elérkezik az év vége és vele együtt az OpenGL cikksorozat is a végéhez ér. Egy hosszú utat tettünk meg az első háromszögtől egészen a síkra vetített árnyékok megjelenítéséig. A tutoriál háttéranyagát sokszor támogatta Szirmay-Kalos László (2003): Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés című könyve. Ez egy kiváló könyv az érdeklődők számára. A hozzá tartozó egyetemi előadások itt tekinthetőek meg: link
A könyv CD mellékletén található meg Csonka Ferenc - Síkra vetett árnyékok stencil buffer alkalmazásával c. demója, ami nagyon látványos és jól összefoglalja mindazt, amiről eddig ez a tutoriál is szólt. Ezért úgy döntöttem, hogy Tao Framework-re portolom a demót, remélve azt, hogy sokak számára hasznos lesz:
Síkra vetett árnyékok stencil buffer alkalmazásával |
A jövőben, ha időm engedi, természetesen folytatódni fognak ezek az apró OpenGL leckék, hiszen olyan sok mindenről nem esett még szó, de már nem a Tao hanem az OpenTK felhasználásával. Addig is mindenkinek jó pihenést!
0 megjegyzés :
Megjegyzés küldése