2009. október 4., vasárnap

EA Games vs Documents Folder

Az ember szívesen lazít videojátékokkal. Főleg akkor, ha azok színvonalasok, mint az EA játékai. Személyes kedvencem a FIFA és a Need for Speed sorozat. Nemrégiben le is töltöttem a FIFA és az NFS legújabb részeit: FIFA 10 és NFS Shift. A kifejezetten hosszú telepítés után remegő kézzel klikkeltem play ikonra és vártam … vártam … hogy elém táruljon egy szép új izgalmas világ. De ezzel szemben csak egy hatalmas ERROR-t kaptam egy kis ablakba bekeretezve. Ilyen ritkán van, mindig minden pöccre indul a masinán. Gondoltam akkor majd az NFS fog megvigasztalni, klikk and play! Yes! A játék felpörög az intro lepadlóz, minden nagyon zsír. Készítem a profilom és ekkor közli velem ez a dög, hogy nem képes menteni a profilt! Árhhhhh! Kettőből semmi. Akkor majd a SIMS 3 fog boldog perceket szerezni nekem, szóval: download, install, click and play és … szerintetek? Elindult? Naná, hogy nem! Fatal Error és társai…szóval egy EA Games sem indult el a gépemen. Ekkor beindultam és becsületbeli ügynek éreztem a hiba kinyomozását.
  1. Első körben a legújabb VGA driver-t telepítettem. Semmi hatás.
  2. 10 GB szabad helyet hoztam létre a merevlemezen. Semmi hatás.
  3. Leszedtem minden CodecPack-ot. Semmi hatás.
  4. Kilőttem minden háttérben futó folyamatot. Semmi hatás.
Ekkor, mint derült égből a villámcsapás, jött a NAGY ötlet! Mit is mondott az NFS Shift? A profil mentése sikertelen (unable to save profile). Hmmm. Hova is szoktak menteni a játékok? Csak nem a… Dokumentumok mappába? De igen! Gyorsan meg is lestem a jogokat és annak ellenére, hogy rendszergazda voltam a gépemen nem tudtam létrehozni új mappát benne! Basszus!

Megoldás

Jobb klikk a Dokumentumok mappán és klikk a Tulajdonságok feliraton. Ekkor a következő ablak tárul elénk:
Válasszuk a Biztonság fület, ezen az oldalon válasszuk ki a szerkeszteni kívánt felhasználót és a Szerkesztés nyomógomb segítségével adjuk meg magunknak azt ami jár: Teljes hozzáférés. A beállítások után az NFS Shift képes volt már elmenteni a profilt, a FIFA 10 is elindult, mert létre tudta hozni a FIFA 10 mappát a Dokumentumok könyvtárban és ez nem volt máshogy a SIMS 3 esetében sem. Szóval 4-5 óra játék helyett ezzel lazítottam.
Érdekes, hogy az EA programozók nem készültek fel erre a hibára. Nem is feltételezték, hogy a Dokumentumok mappa írásvédett lehet. Pedig lehet! Ez olyan amatőr programozói hiba, de tényleg! Csak ennyit kellet volna tenniük: Try { Fájl létrehozása } Catch { Windows(”IO Error”) } avagy a Windows jogosultságkezelése kicsit faramucika és nem csak őket, hanem engem is igen megszívatott.
Összefoglalva: az EA játékok szeretnek a Dokumentumok mappába mindenféle csudadolgot létrehozni ezért legyen jogosultságunk az íráshoz/olvasáshoz valamint jó ha tudjuk, hogy azon a meghajtón keresi a Dokumentumok mappát amelyre magát a játékot telepítettük! Ha a Dokumentumok mappa a C meghajtón van de a játék mondjuk az F meghajtón akkor az még cifra lehet. Erről ennyit.

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése